WP Provider geeft u de mogelijkheid om zelf eenvoudig een backup te herstellen van uw pakket. Standaard maken wij backups van: iedere dag (laatste 7 dagen), wekelijkse (laatste 4 weken) en  maandelijks (laatste 12 maanden). Dit wordt gedaan met Server Backup Manager SE van R1Soft.

Je kan kiezen uit welke backup je terug wilt (laten) zetten en wat je precies terug moet worden:

  • Een of meerdere specifieke bestanden
  • Een map met alle sub-mappen en bestanden
  • Een of meerdere databases
  • Inhoud van een mailbox

In dit artikel  leggen wij uit hoe de backup manager precies werkt.

Openen van Backup Manager

Om een backup terug te kunnen zetten, moet er eerst ingelogd worden op het Controle paneel. Eenmaal ingelogd staat in de linker kolom de keuze Herstel bestanden. Daarmee wordt je doorgestuurd naar de Backup Manager, waar je nogmaals moet inloggen. Dit doe je met de zelfde gegevens als voor het Controle paneel.

Klik op de volgende link om in te loggen:
https://backup.wpprovider.nl:8443/login.zul?cpID=8f11c830-1be1-42fa-8fc4-ad403f3d4263

Herstellen bestanden

In het hoofdscherm van de Backup Manager wordt als eerste een lijst getoond van beschikbare backups: Het is een lijst met tijden met de meest recente backup bovenaan. Achter iedere backup staan een aantal icoontjes, die ieder staan voor een actie die uitgevoerd kunnen worden.

De acties die gekoppeld zijn aan de icoontjes zijn:

  • : Browse door bestanden en mappen in de backup. Selecteer een of meerdere bestanden en/of mappen om terug te zetten naar de server of download deze naar je computer.
  • : Herstel database(s) naar de server. De bestaande database wordt overschreven. Advies is om eerst van de huidige database een export te maken voordat de database herstelt wordt uit de database.
  • : Download de hele backup in zip of tar.gz formaat. Dit zijn alle bestanden (website en e-mail bestanden) die onder je home directory staan, met uitzondering van de databases.
  • : Herstel alle bestanden uit de backup naar de server. Dit zijn dus alle website en e-mail bestanden.

Browse door bestanden en mappen in de backup

Na het kiezen van het icoontje krijg je de mappen structuur te zien uit de backup. Deze begint op het hoogste niveau met home. Dubbelklik met de linkermuisknop op home om de mappen en bestanden in deze map te bekijken. Op deze wijze kan je door de hele mappen structuur navigeren.

Onder de home map staan een aantal mappen:

De belangrijkste mappen zijn:

  • /domains: onder deze map staan alle websites. De namen van de mappen zullen voor zich spreken. Onder iedere map staat weer een public_html map. Dat is de hoofdmap van de betreffende website.
  • /imap: deze map bevat alle mailboxen, onderverdeeld per domeinnaam.

Herstel database(s)

Via het aanklikken van het icoontje kunnen een of meerdere databases hersteld worden. Het is niet mogelijk om een database in bijvoorbeeld .sql formaat te downloaden.

Als het vinkje gezet wordt voor Databases worden alle databases hersteld naar de server. Als alleen het vinkje voor een database gezet wordt (wpprovider_wpp in dit voorbeeld), dan wordt alleen de betreffende database hersteld.

Let op: zodra de knop Restore selected aangeklikt wordt, wordt begonnen met het terugzetten van de geselecteerde databases.

Download de hele backup in zip of tar.gz formaat

Met deze keuze worden alle bestanden in de backup in een archief gezet en gedownload naar je computer. Je kan hierbij kiezen of het archief in zip of in tar.gz formaat gedownload moet worden, en wat de naam van het archief bestand moet zijn.

Herstel alle bestanden uit de backup naar de server

Naast het download van alle bestanden in de backup naar je computer, kan je ook het archief bestand in zip of tar.gz formaat laten uploaden naar je account op de server. Hou er wel rekening mee dat er voldoende ruimte moet zijn om het bestand in je account te plaatsen.

Ondersteuning met het herstellen van bestanden

Met de Backup Manager en deze uitleg bieden we onze klanten de mogelijkheid om zelf eenvoudig bestanden te kunnen herstellen. Mocht u er niet uitkomen dan kunt u met onze supportafdeling contact opnemen voor meer informatie.

 

Cette réponse était-elle pertinente? 0 Utilisateurs l'ont trouvée utile (0 Votes)